Skip to main content

Pilihan; Doktor O&G Perempuan Muslim

Salam Keharmonian ,

Tiap kali kita bangun dari tidur, seawal itu pun kita sudah ada pilihan ; mahu teruskan mimpi kita atau bangun dan realisasikan mimpi itu.

Nak dijadikan cerita, dalam menjalani hidup kita sehari-hari, kita ada PILIHAN, maka buat lah pilihan, jangan disalahkan situasi atau keadaan yang berlaku, kerana kita ada pilihan.

Terkini, isu bidan lelaki menyambut kelahiran dan tentang aurat wanita itu, ramai yang gemar memaki dan menyalahkan hospital kerajaan yang tidak menyediakan doktor atau bidan wanita. Lalu isu ini terus berpusing, ada yang berpendapat begitu, ada yang berpendapat begini. Hinggakan ada doktor yang berkecil hati dalam coretan nya berkata ".. yang sibuk pasal doktor laki menyambut kelahiran, aurat nya di luar tu dijaga ke?.."

Kisahnya, kita kan ada pilihan, ada doktor wanita di hospital swasta, maka pergilah ke hospital swasta, mengapa nak disalahkan kerajaan yang tidak mencukupkan doktor wanita.

Kalau isu nya mahal bayaran di hospital swasta, kalau itulah jalan nya suami dapat menutub aib isterinya, mengapa tidak diusahakan bayaran itu? Bukan kah itu sudah termasuk nafkahnya , memberi tempat perlindungan. berlindung daripada fitnah dunia.

Jika itulah harga sebuah perlindungan, usahakan lah wahai suami. Si isteri pun tetap boleh membantu. Inikan untuk keselesaan kita juga. Kita sudah punya hospital swasta yang terbaik pada harga mampu milik. Juga dilengkapi dengan konsep keislaman sebagai contoh Hospital Pakar Al-Islam Kampung Baru.

Pengalaman saya bersalin di hospital tersebut untuk kedua-dua kelahiran anak saya sangat baik. Daripada hal check-up hingga lah ke hal menyambut bayi, saya diuruskan oleh doktor perempuan, Dr Rose dan Dr Norlida.

Bayaran juga yang dikenakan masih lagi relevan juga servis yang diberikan amat memuaskan hati. Semasa proses kelahiran juga, suami saya sentiasa berada di samping saya. Syukur dengan peluang tersebut.

Jadi mengapa  kita terus membesar-besar kan isu yang boleh kita selesaikan. Bukan kan kita perlu berfikir untuk mencari solusi bukan terus mencari salah orang lain, kerana dengan membuktikan kayu orang lain bengkok belum tentu dapat meluruskan kayu kita.

Pilih lah, kerana kita punya pilihan!


Anak - anak saya yang sedang membesar , lahir disambut oleh doktor perempuan muslim. 

Comments

  1. setiap perkara pasti ada jalannya... berhentilah menunding jari di sana sini...

    ReplyDelete
  2. Tapi kalau ada case, private hospital akan tolak ke government juga. Terpaksa pasrah dengan male doc. Pengalaman isteri saya bersalin dua kali private dengan muslimah doc. Kali ketiga ada kes air ketuban dan baby underweight, private x terima kena ke government. Dua doc lelaki scan dan ve. No choice. So tetap ada isu kalau abnormal delivery.

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you for reading.
Spread your Love here. :)

Popular posts from this blog

UJIAN WANITA ADALAH ...

Ujian Wanita Masa Kini . Ramai wanita kita diuji dengan KESAKITAN. Bukan sahaja sakit fizikal yang bermacam nama nya, dengan kanser nya dengan ketumbuhan nya dengan kegagalan organ nya,juga dengan sakit emosi nya, dicurangi. Ada wanita umurnya muda, sudah diuji dengan kanser, dengan kegagalan buah pinggang. Bukan mereka pinta namun ya itu namanya taqdir Allah, maka mahu tak mahu kita terima dan redha. Namun, ramainya yang mula bertindak jadi pakar sakit atau doktor. Sibuk mencanang , oh inilah akibat tak berpantang lah , tak jaga makan lah, tak minum air kunyit jamu temulawak . Semua lengkap.  Yang terdera tu emosi yang sakit, tapi lagi sakit jiwa bila mendengar ulasan orang yang tak bertauliah. Pagi tadi, terdengar satu kuliah ustaz itu, Allah hadirkan sesuatu perkara tua asbab kerana hendak hamba-Nya membesarkan dan mengagungkan-Nya. Ketika kita diuji dengan kesusahan, kita minta dilapangkan. Ketika kita diuji dengan kesakitan, kita minta disembuhkan. Ketika kita diuji dengan kesempi

Pipe Jacking - Video

For all civil engineers out there, this is how we install pipe using pipe jacking method. In Malaysia, for Klang Valley and Kuala Lumpur area, we are using this method to install sewerage pipe for rationalization STP.  This is for Greater KL Project: River of Life. 

Krabi: Swimming Pool

Dah lama nak tuliskan pasal aritu kiteorang g Krabi, tapi yelah, sejak2 dah ada instragram ni, malas nak berblog, sbb semua dah di upload kat instagram. Dah tak suprise pun. Semua gambar dah nampak. Ceh,. Tapi pagi ni, masa wat assignment guna laptop ni, baru terperasan, ada lagi gambar2 masa kat Krabi tu lom upload. En somi transfer gambar dari camera kt laptop pon xnak bagitau. Deng. Jadi baru lah terperasan masa godek-godek folder dalam ni. But mostly gambar2 yang tersimpan ni yang underwater ...Haahhhhaaahah kan underwateredition tu. Sama ngan name blog ni. Best. Yang fist ni, gambar our first day swim kat swimming pool hotel je. Daafi pun nampaknya tak takut air. Masa tu Daafi baru berumur 6 months. Tapi sama hebat ngan kakaknya, Nena tu sibuk berenang. Walaupun bukan lah expert swimming macam anak si Dr. SMS tu kan. Tapi ok lah, compare to mummy nye yg mmg failed berenang. Hotel ni sgt best, servis dia tip-top walaupun bukan lah 5-star ka. Tap