Skip to main content

Posts

Showing posts with the label Airasia

Birthday trip to Krabi.

Birthday kakak aritu, kita se famili bercuti ke Krabi. Kisahnya, Krabi ni dipilih kerana nak mengingat kembali memori kita se famili penah ke sana. Namun kali ini kita mahu lebih santai, mahu makan-makan dan bersiar-siar sahaja di Ao Nang town. Kita tidak ambil trip ke pulau, sebab dah pernah pergi dan tak mahu banyak masa dihabiskan untuk travel ke pulau sahaja. Semenjak tinggal di JB ni, perjalanan untuk ke KLIA2 bermula lebih awal, kita se famili bergerak dari JB jam 800 pagi terus menuju ke Kuala Lumpur. Namun sempat singgah sarapan di Machap juga makan tengah hari di Shah Alam. Keretanya kita parking di Station ERL Salak Tinggi dan ambil ERL ke KLIA2. Seronok betul Eiris dan Daafi menaiki ERL. Sampai di KLIA2, masih awal untuk masuk ke pintu perlepasan kerana urusan check-in telah dibuat seawal 2 minggu yang lalu lagi. Dan kita se famili tidak punya bagasi, semua hand-carry je. Murah kan. Dalam jam 300 petang tu, kita se famili masuk ke balai pelepasan dan bersolat ...

Malaysia diuji lagi

Salam Keharmonian, Dunia sekali lagi digemparkan dengan insiden kehilangan sebuah kapal terbang milik Air Asia . Walaupun ianya Air Asia Indonesia yang berlepas daripada Surabaya ke Singapura QZ8501 yang berlepas pada pukul 05:35 (waktu tempatan) dan dijangka tiba di Changi pada 08:30 (waktu tempatan), namun telah hilang atau terputus hubungan pada pukul 06:24 (waktu tempatan). Sepanjang tempoh hampir 48 jam, pesawat tersebut tidak dapat dikesan. Namun berdasarkan "wave" daripada talian telefon salah seorang mangsa penumpang peasawat tersebut. Kala, tentera / penyelamat dikerahkan ke kawasan itu, mereka menemui 3 mayat yang kembung terapung di Laut Jawa. Kini, bangkai pesawat QZ8501 juga telah ditemui menggunakan alat pengesan alatan sonar yang mana ia terkubur di dasar Laut Jawa. Terkini, pihak penyelamat akan mendapatkan kotak hitam pesawat terbabit bagi mengetahui apa yang sebenarnya telah berlaku. Sesungguhnya Allah jua yang Maha Mengetahui setiap apa yang d...

Kuching

Sebenar nya, we all g Kuching last year in May. Tp disebabkan masa tu (pregnant 3 months) mmg MALAS tahap dewa, terbiar je entry nk citer pasal our trip ke Kuching. We all (mummy, daddy N Nena ), baby still dlm perut mummy, went to Kuching sbb my hubby ade job dua hari kt sana. Since I xpernah lagi sampai ke Bumi Kenyalang tu, so we decide utk follow daddy ke sana. We all went there on Friday morning until Tuesday afternoon. Mmg panjang waktu kami di sana.  For the first day kt Kuching, we go by perahu sampan 50sen  ke Kg Melayu, across the river. For Saturday N Sunday, my hubby full day ada job, tp dapat curi2 keluar naik cab g bandar Kuching. Actually its so hard nk travel takde transport, nk naik public transport mmg takde la. So mmg kena naik cab, lagi plak I yg peknen ni, tgh mabuk2 pon nk juga berjalan. **Sila abaikan ke-huduhan rupa I, sbb masa tu Kuching sgt panas lg pulak I yg teramat mls nk bersolek.. mmg kira DONE je la. B...