Skip to main content

Mencari Chinta

Salam keharmonian,

Teringat kata cikgu June / #junewriter.. Katanya, mari mencari chinta.. Tapi cinta yang bagaimana? 

Jenis cinta yang kita pilih ini jika tidak berhati-hati pasti mengundang masalah di kemudian hari. 

Ahkak juga sedang mencari chinta. Cinta hakiki. Kembali mencari jalan pulang. Kekadang kita terbabas di jalan sendiri, dan bila ada orang menegur baru kita tersedar kembali. 

Cerita nya begini.. Ahkak telah menjumpai satu group di fb yg nak kan kita habiskan satu juzuk Alquran seminggu. Bila kita ada sekawan ber-tiga puluh orang, jadi setiap minggu, kita akan khatam Alquran. Setiap 30 minggu / 7 bulan 2 minggu kita sendiri akan khatam Alquran. 

Memang nampak usaha ini kecil, tapi ahkak ni baca Alquran pun sedikit sangat berbanding kurniaan yg Allah dah beri. Jadi mulakan dengan langkah yang kecil, tetapi ia bisa membesar. Moga ada saudari-saudara yang mahu bersama-sama.

WallahuAlam

Comments

Popular posts from this blog

UJIAN WANITA ADALAH ...

Ujian Wanita Masa Kini . Ramai wanita kita diuji dengan KESAKITAN. Bukan sahaja sakit fizikal yang bermacam nama nya, dengan kanser nya dengan ketumbuhan nya dengan kegagalan organ nya,juga dengan sakit emosi nya, dicurangi. Ada wanita umurnya muda, sudah diuji dengan kanser, dengan kegagalan buah pinggang. Bukan mereka pinta namun ya itu namanya taqdir Allah, maka mahu tak mahu kita terima dan redha. Namun, ramainya yang mula bertindak jadi pakar sakit atau doktor. Sibuk mencanang , oh inilah akibat tak berpantang lah , tak jaga makan lah, tak minum air kunyit jamu temulawak . Semua lengkap.  Yang terdera tu emosi yang sakit, tapi lagi sakit jiwa bila mendengar ulasan orang yang tak bertauliah. Pagi tadi, terdengar satu kuliah ustaz itu, Allah hadirkan sesuatu perkara tua asbab kerana hendak hamba-Nya membesarkan dan mengagungkan-Nya. Ketika kita diuji dengan kesusahan, kita minta dilapangkan. Ketika kita diuji dengan kesakitan, kita minta disembuhkan. Ketika kita diuji dengan kesempi

Pipe Jacking - Video

For all civil engineers out there, this is how we install pipe using pipe jacking method. In Malaysia, for Klang Valley and Kuala Lumpur area, we are using this method to install sewerage pipe for rationalization STP.  This is for Greater KL Project: River of Life. 

Krabi: Swimming Pool

Dah lama nak tuliskan pasal aritu kiteorang g Krabi, tapi yelah, sejak2 dah ada instragram ni, malas nak berblog, sbb semua dah di upload kat instagram. Dah tak suprise pun. Semua gambar dah nampak. Ceh,. Tapi pagi ni, masa wat assignment guna laptop ni, baru terperasan, ada lagi gambar2 masa kat Krabi tu lom upload. En somi transfer gambar dari camera kt laptop pon xnak bagitau. Deng. Jadi baru lah terperasan masa godek-godek folder dalam ni. But mostly gambar2 yang tersimpan ni yang underwater ...Haahhhhaaahah kan underwateredition tu. Sama ngan name blog ni. Best. Yang fist ni, gambar our first day swim kat swimming pool hotel je. Daafi pun nampaknya tak takut air. Masa tu Daafi baru berumur 6 months. Tapi sama hebat ngan kakaknya, Nena tu sibuk berenang. Walaupun bukan lah expert swimming macam anak si Dr. SMS tu kan. Tapi ok lah, compare to mummy nye yg mmg failed berenang. Hotel ni sgt best, servis dia tip-top walaupun bukan lah 5-star ka. Tap